Hudåtstramning med HIFU 4D (Vaginal Tightening)

HIFU 4D lyft är en ny, effektiv och säker metod för att föryngra ansiktshuden, vilket gör att du kan vända tillbaka ålder klockan och få en yngre hud med förbättrad fasthet, spänst och elasticitet.

HIFU 4D eller High Intensity Focused Ultrasound med 4D nya version stramar upp och lyfter ansiktshuden snabbare och säkrare. Vill du ha en behandling med hudföryngrande effekt, ansiktslyft och rynkreducering eller fettreducering samt hudåtstramning till kroppen utan kirurgi? Då passar HIFU 4D  dig perfekt!

Vid HIFU 4D behandling använder man högintensivt ultraljud som tränger igenom det yttersta hudlagret och arbetar med huden och muskulaturen på djupet. HIFU 4D, till skillnad från lasern som behandlar på ytan, når djupare in i huden och ger ett bättre och långvarigare resultat. HIFU 4D generar värmeenergi till de djupare hudlagren, vilket i sin tur triggar igång en ordentlig kollagensyntesökning i vävnaden. Detta leder till en ökad spänst, fasthet och även förbättrad elasticitet. Tillsammans ger dessa effekter en vacker och synlig lyft på ansiktet och hjälper att definiera konturer samt får du stramat hud i övriga kroppesdelar.

Vid behandlingar av kroppsdelar framkallas koagulering i tusentals små punkter på flera olika djup, vilket resulterar i omedelbar sammandragning av vävnaden. Behandlingen bidrar till att stimulera ny kollagenbildning, vilket leder till en långvarig hudföryngrande effekt. HIFU 4D arbetar fokuserad på flera olika djuphet för  kroppen: Digital AUTO SCAN

Behandlingen med HIFU 4D påverkar inte melanin och hemoglobin i huden, vilket gör den passande för alla hudtyper. Efter HIFU 4D behandlingen behöver du inte ta en paus i ditt sociala liv, eftersom HIFU 4D har en fraktionell energi, vilket fungerar utan att skada din hud och omgivande vävnad.

Du märker det första resultatet direkt efter behandlingen och de verkliga förändringarna kommer du att se efter 3 månader. Under den tiden kommer kollagensyntesen att sättas igång och de nya kollagentrådarna kommer att bildas och stärkas, vanligtvis rekommenderar vi 2-3 behandlingstillfällen med 2-3 månader mellanrum för att uppnå det bästa resultatet.

HIFU 4D rekommenderas för dig som har slapp hud i alla kroppsområden och slapp käklinje, hängande påsar under ögonen och ögonbryn, dubbelhaka, slapp hud runt hals, fina linjer och rynkor, ojämn hudton eller struktur och stora porer. Passar perfekt till andra kroppsdelar som rygg, mage, rumpa, lår, intim, armar, dekolletage, kärlekshandtag och händerna. Samt med nya HIFU 4D kan du få en kraftig Vaginalåtdragning och förbättring av sexlivet, ökad vaginalsmörjning och eliminering av torrhet, vaginal cellförnyelse, samt en förbättring av vaginal hälsa och minskad infektion.

Det kan före komma små blödningar och svagsvullnad som automatisk försvinner inom 1-2 dagar.

Varför?

Största orsakerna till löshet i vagina orsakas av dålig cellgenerering och översträckning av vävnader som generellt orsakas vid förlossningen. Kroppen försöker reparera skadorna som orsakas vid förlossningen men misslyckas med att ge fast form och fasthet.

Den är till för:
1. Att ge en kraftig vaginal åtdragning och stärkande effekt för att förbättra sexlivet
2. Att ge en ökad vaginal smörjning och eliminering av torrhet
3. Att ge en förbättrad vaginal känslighet genom cellregenerering
4. Att ge en omfattande förbättring av vaginal hälsa och minskad infektion.

Dessa personer kan INTE behandlas med Vaginal HIFU:

• Oskulder
• Gravida
• Kvinnor som nyligen utfört abort.
• Kvinnor under menstruation eller 1 dag före/efter menstruation.
• Kvinnor med vanlig sjukdom. Pls gör behandling efter återhämtning.
• Kvinnor med tumör i eller bredvid vagina.
• Kvinnor med venerala sjukdomar.
• Kvinnor vars inre vägg av vagina med måttlig trauma kan inte behandlas med denna maskin.
• Kvinnor med mindre trauma på innervägg av vagina ska behandlas noggrant under behandlingen.
• Kvinnor med erosion av livmoderhalsen kan inte behandlas med denna maskin.
• Kvinnor med måttlig kolitit eller svårare kolit kan inte behandlas med denna maskin.

Vad är det som händer under behandlingen?

HIFU är en mycket säker metod som inte ger biverkningar den har använts världen över och flera hundratusentals behandlingar har gjort den till en säker behandling. Normala biverkningar är: Ökad rodnad, kan bli lite svullen och kan ge en lätt känsla av obehag/irritation som försvinner på endast en kort varsel.